Canal Ètic

A Area Business Consultancy Services SL creiem fermament la importància de fomentar un entorn segur, ètic, d’igualtat i de confiança per a tots els nostres empleats, clients i socis en general.

Per això, hem implementat un sòlid Canal Ètic. Un canal on es pot comunicar qualsevol possible incompliment o irregularitat a l’organització, tal com es descriu a la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.

QUINS FETS ES PODEN NOTIFICAR?

Pots informar a través del Canal Ètic dels fets que consideris puguin suposar un incompliment de la normativa legal, del Codi Ètic o de qualsevol normativa interna vigent, com ara:

  • Conductes relatives al frau i corrupció.
  • Conductes relatives a la Seguretat, salut i higiene a la feina.iene en el trabajo.
  • Discriminació i assetjament al lloc de treball.gar de trabajo.
  • Conductes relatives a la seguretat de la informació, protecció de dades i mercats de valors.
  • Pràctiques anticompetitives.
  • Conductes contràries als drets humans o danys al medi ambient.
  • Altres possibles infraccions penals o administratives.

CARACTERÍSTIQUES PRINCIPALS:

Confidencialitat: Entenem que la confidencialitat és fonamental per encoratjar les persones a presentar denúncies. Garantim la confidencialitat absoluta en tot el procés i protegim la identitat de la persona denunciant en la mesura permesa per la llei. S’hi inclou la possibilitat de fer l’alerta de manera anònima.

Procés de recerca imparcial: Una vegada que es presenta una denúncia, el nostre equip d’experts investigarà minuciosament l’assumpte de manera objectiva i diligent de conformitat amb la normativa interna i la legislació aplicable. Al llarg de tot el procés s’han de respectar els drets dels involucrats, en particular la presumpció d’innocència.

Protecció contra represàlies: No tolerem cap forma de represàlia contra les persones denunciants de bona fe. Estem compromesos a salvaguardar els drets i la integritat dels qui s’atreveixen a denunciar qualsevol irregularitat. Prendrem mesures disciplinàries apropiades contra qualsevol individu que prengui represàlies contra un denunciant.

Resolució i seguiment: Un cop conclosa la investigació, prendrem les accions necessàries per abordar el problema identificat i, quan sigui possible, prendrem mesures correctives per prevenir futures violacions. A més, ens comprometem a mantenir informada la persona denunciant sobre el progrés i la resolució de la seva denúncia, sempre que sigui possible i permès per la llei.

COM ENVIAR UNA COMUNICACIÓ?

Hi ha 4 opcions.

  • 1/ Mitjançant l’app co-resol:
  1. DescárDescarregar l’app co-resol, acceptant les notificacions. És gratuïta i està disponible a l’App Store ia Google Play.
  2. Clica el botó “Fes un clic” i introdueix el codi ABCS
  3. Seleccioneu el botó del canal.
  4. Escriu el teu missatge sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.mo documentación.
  5. Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
  6. Un cop hagis fet aquests passos, rebràs un missatge com a justificant de recepció del teu clic. tu click.
  7. La comunicació per al seguiment del clic es realitzarà mitjançant un xat segur (podràs accedir-hi des del botó de xat de la pantalla inicial de l’app) fins al tancament del mateix.

Podeu accedir-hi a través d’aquest enllaç: 

https://co-resol.bcnresol.com/webclick

  1. Clica el botó “Fes un clic” i introdueix el codi ABCS
  2. Seleccioneu el botó del canal.
  3. Escriu el teu missatge sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.o imágenes como documentación.
  4. Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
  5. En aquest cas, rebràs un codi identificador i una contrasenya únics que hauràs de desar per mantenir la comunicació, mitjançant un xat segur, sobre l’estat del teu clic.
  6. Cada vegada que vulguis saber si tens algun missatge nou al xat o vulguis aportar més informació, per assegurar la confidencialitat, has d’introduir aquest codi i contrasenya a la pàgina d’inici, al botó “Accedir a un clic anterior”.

Important:

Aquest canal ètic no és un servei d’emergències. No cal utilitzar aquest canal per informar sobre situacions que comportin una amenaça immediata. Si necessiteu assistència en una situació d’aquest tipus, si us plau contacteu amb les vostres autoritats locals i utilitzeu els canals definits a aquest efecte. 

  • 3/ Mitjançant contacte telefònic al +34 972 50 20 92
  • 4/ Mitjançant una cita presencial amb l’interlocutor del canal ètic.